ד”ר אלאן חזן

ד"ר אלן חזן נולד בשנת 1955, עם סיום לימודיו בבית הספר העממי יבנה הוא עבר ללמוד בפריז ובשנת 1974 עבר בהצלחה את מבחן הסף לקבלה ללימודי רפואה באוניברסיטת "פריז 6". בשנת 1981  עבר בהצלחה את מבחן הסף לקבלה כמתמחה בבתי החולים של אזור פריז ועד 1987 השלים את הכשרתו בבית החולים בתחום האף-אוזן-גרון וניתוחי הפנים ו הצוואר.

בשנת 1987 הוסמך כמנתח אף-אוזן-גרון ופנים וצוואר לפי התקנים האירופאים החדשים שנכנסו לתוקף.

בין 1987 ל-1989 התמחה במחלקה לניתוחי פנים וצוואר בבית חולים מונטפרמאיל   ולאחר מכן מלא שם תפקיד של רופא בתי חולים מדרגה 7 עד שנת 1998.  

במהלך עבודתו במחלקה זו היה ד"ר חזן בין הראשונים שפיתחו את ניתוחי הסינוסים באנדוסקופיה ואת כל יישומיהם. בשנת 1994 פיתח ד"ר חזן יחד עם  מנהל מחלקת הנוירוכירורגיה בבית החולים סיינט אן  שבפריז, את ניתוחי הגידולים בבסיס הגולגולתבצוות כפול, סגירת מפרצת מוחית באנדוסקופיה וכן ניתוחי גידולים בבלוטת יותרת המוח באמצעות אנדוסקופיה. הוא היה גם בין הראשונים שביצעו ניתוחי מעקף דרכי הדמעות (DCR) באנדוסקופיה, דבר אשר מנע צלקות חיצוניות.

במקביל להתמחותו נפלה בחלקו הזכות להשתתף בשיעורי הניתוחים האסתטיים של ד"ר פבר (FAIVRE ) אשר בית ספרו היה חלק ממחלקת הא.א.ג. של בית חולים מונטראי (MONTREUIL). את ניתוחי האף הראשונים שלו הוא ערך בשנת 1985.

בשנת 1990 קיבל תעודה של מנתח פלסטי לפנים והיה בין הראשונים שביצעו מתיחות טמפורליות באנדוסקופ ובכך מנע צלקת טמפורלית.

מתחילת דרכו התעניין ד"ר אלן חזן בניתוחי אף, אשר עבורו הם הניתוחים המעניינים ביותר בשל מורכבותם ובשל המרכיבים האסתטיים, האנטומיים, הפסיכולוגיים וההיבטים הקשורים בפרופיל האישי של המטופל, שיש לקחת בחשבון, על מנת להשיג תוצאה שנראית טבעית. בשנת 1998 עלה לארץ והתמנה לרופא בית חולים במחלקת ניתוחי ראש וצוואר  במרכז הרפואי רבין. הוא תרם מניסיונו ומהידע הרב שרכש בצרפת, והוא מתגאה עד היום בכך שיזם שיתוף פעולה פורה בין צרפת לישראל, שלא התקיים טרם הגעתו. שכן, מאז הגעתו למחלקה בשנת 1998 קישר ד"ר חזן בין מומחי הא.א.ג. הישראלים לבין עמיתיהם הצרפתים. הוא זה ששלח את המתמחה הישראלי הראשון לעבור השתלמות במחלקת אאג בקרן רוטשילד, עוד בטרם היווסדו של ארגון רשמי צרפתי-ישראלי, אשר מאפשר למתמחים ישראלים לעבור השתלמויות בתחומים מתקדמים בבתי חולים בפריז.

במחלקה תרם מניסיונו הרב;

בתחום סרטן הגרון (LARYNX), הוא פיתח טכניקה לניתוח  חלקי המאפשר לשמר דיבור ובליעה.

בתחום האנדוסקופיה ערך את הניתוחים הלפרוסקופיים הראשונים לפתיחת דרכי הדמעות תוך מניעת צלקות בפנים וצמצום הסיבוכים הכרוכים בניתוח בדרך חיצונית. בתחום ניתוחי בלוטת התריס, השתתף ד"ר חזן בניתוחים הלפרוסקופיים הראשונים אשר צמצמו את תופעת היפרדות הרירית והסיבוכים הכרוכים בכך, ואפשרו לקצר את הצלקת עד סנטימטר וחצי.

בתחום ניתוחי האוזן התיכונה, היה ד"ר חזן בין הראשונים אשר סגרו נקבים בעור התוף באמצעות השתלת סחוס, דבר אשר מפשט את הפעולה הניתוחית באוזן התיכונה, מצמצם את הסיבוכים, ממקסם את שיעור ההצלחה ומגביר את אחוז שיפור השמיעה.

בתחום ניתוחי האף, הוא תרם מהניסיון שצבר בניתוחי שיקום האף באמצעות השתלת סחוס שניטל מהאפרכסת או מהצלע  או לאחר ניתוח פלסטי בלתי מספק או כריתת גידול. במחלקה זאת ערך ד"ר חזן את ניתוחי שחזור מסתם האף הראשונים.

לבסוף, ומעל לכל, הוא ממלא את תפקידו כמורה והרופאים המומחים הצעירים מוקירים אותו על כך.

ד"ר חזן ממשיך לעבוד במחלקה ורואה בעבודתו בבית החולים ערובה לכך שמטופליו יזכו ליהנות מיד האמן שלו.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות